کد مطلب: 17989
  تاریخ انتشار:  1400/06/10 - 12:37


وضع قوانین منع آمد و شد در پی وقوع توفند "آیدا" در نیواورلئان

در پی وقوع توفند آیدا و قطعی برق در بخش های بزرگی از ایالات جنوبی آمریکا، مقامات محلی در نیواورلئان ممنوعیت رفت و آمد در سطح شهر اعلام کردند.

در پی وقوع توفند آیدا و قطعی برق در بخش های بزرگی از ایالات جنوبی آمریکا، مقامات محلی در نیواورلئان ممنوعیت رفت و آمد در سطح شهر اعلام کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در پی وقوع طوفان سهمگین موسوم به "آیدا" در ایالات جنوبی آمریکا از جمله لوئیزیانا و می سی سی پی و قطعی های گسترده برق در بخش های بزرگی از این ایالات، شهردار نیواورلئان از شهرهای لوئیزیانا، قانون منع آمد و شد از ساعت ۲۰ الی ۶ صبح را در این شهر وضع کرده و به گفته وی، پلیس چندین مورد دزدی و غارت اموال عمومی به دلیل شرایط بحرانی و قطعی برق در این شهر گزارش کرده است.

بر اساس گزارشات، شرکت های تامین انرژی این ایالات در تلاش برای رفع مشکل قطعی برق در قسمت های مختلف هستند هرچند به ساکنان هشدار داده شده که ممکن است قطعی برق در برخی مناطق هفته ها طول بکشد.

در همین حال خدمات و زیرساخت های شهری نیز در این شهر آسیب دیده اند.

بر اساس آمارهای رسمی، توفند آیدا روز دوشنبه باعث ریزش و تخریب بخشی از یک بزرگراه در نزدیکی لوچدال واقع در ایالت می سی سی پی شده که دو کشته و دست کم ۱۰ زخمی در پی داشته است.

گزارشات حاکیست در حالی که سرعت طوفان آیدا کاهش یافته است، مقامات محلی همچنان در مورد موج طوفان و بارش شدید باران در جنوب آمریکا هشدار می دهند و از ساکنانی که خانه هایشان را در اثر وقوع طوفان تخلیه کرده بودند، خواستند تا به منظور جلوگیری از خسارات دوباره احتمالی طوفان آیدا، بازگشت به منازل خود را به تأخیر بیندازند و این در حالی است که برق بیش از یک میلیون خانه مسکونی و مشاغل که اکثر آن ها در نیواورلئان هستند، همچنان قطع است.

بیل نانگسر فرماندار لوئیزیانا، هشدار داده است که احتمالا در روزهای آینده شمار کشته شدگان در اثر وقوع طوفان آیدا در این ایالت افزایش خواهد یافت. علاوه بر کشته شدن دو نفر در حادثه ریزش بزرگراه، دست کم دو تن دیگر نیز در جریان این طوفان جان خود را از دست داده اند.

انتظار می رود که طوفان آیدا به سمت شمال شرق ایالات متحده حرکت کند که باعث بارش باران و جاری شدن سیلاب در ایالات این نواحی خواهد شد. هم‌اکنون بالتیمور و فیلادلفیا از جمله شهرهایی هستند که در حال آماده سازی تجهیزات خود برای مقابله با سیلاب های احتمالی هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان